to moduł do elektronicznej wymiany dokumentów, działa z enova Handel.
EDI (Electronic Data Interchange) to system elektronicznej wymiany danych pomiędzy firmami lub instytucjami. Dokument w postaci pliku o ustandaryzowanej strukturze jest generowany przez jedną firmę, importowany przez drugą. Obie firmy mogą się przy tym posługiwać zupełnie różnymi systemami informatycznymi. Systemy muszą jedynie posiadać funkcjonalność obsługi komunikatów EDI.
W systemie enova obsługiwane są komunikaty EDI w postaci plików xml. Struktura komunikatów oraz ich zawartość jest całkowicie definiowalna.
Funkcjonalność obejmuje:
• Definiowanie struktury komunikatów, wspomagane wzorcami wg specyfikacji ECOD i EDINet
• Definiowanie komunikatów niezwiązanych z żadnym wzorcem
• Tworzenie wielu różnych wariantów definicji komunikatu tego samego rodzaju, np. ORDER
• Sześć gotowych definicji komunikatów
• Przypisywanie wariantów poszczególnych rodzajów komunikatów do kontrahentów
• Przypisywanie rodzajów komunikatów do definicji dokumentu, osobno dla eksportu i importu
• Tworzenie komunikatu z dokumentu handlowego (eksport)
• Tworzenie dokumentu poprzez import komunikatu
• Zapisywanie wygenerowanych i zaimportowanych komunikatów w bazie danych, ich podgląd z poziomu dokumentu